Subject: Ed: Nitraadirirektiivi hindamine, rakendamise kogemuste ning tagasisidestamise protsessi EK küsimustikud 1 ja 2
From: "Aune Annus-Urmet" <[email-masked]>
To: "TA Info" <[email-masked]>
Date: Wed, 7 Feb 2024 14:17:10 +0200

Tere!

Edastan saabunud kirja registreerimiseks DELTAs

Parimatega

Aune Annus-Urmet

+372 7943 547

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Saatja: Ann Riisenberg <[email-masked]>
Saatmisaeg: kolmapäev, 7. veebruar 2024 13:59
Adressaat: Agne Aruväli <[email-masked]>; Reeda Iismaa 
<[email-masked]>; Annika Mikomägi 
<[email-masked]>; Margus Korsjukov 
<[email-masked]>; Kersti Türk 
<[email-masked]>; Jelena Hannus 
<[email-masked]>; Katrina Lang 
<[email-masked]>; Eda Andresmaa 
<[email-masked]>; Triin Sellis 
<[email-masked]>; Eleri Pulk 
<[email-masked]>; Karin Radiko 
<[email-masked]>; Silver Sillak 
<[email-masked]>; Hedy Eeriksoo 
<[email-masked]>; Mae Alviste <[email-masked]>; 
Ramon Nahkur <[email-masked]>; Aune Annus-Urmet 
<[email-masked]>; Pärtel Niitaru 
<[email-masked]>; Marko Troon 
<[email-masked]>; Mikk Toim 
<[email-masked]>; Romario Siimer 
<[email-masked]>
Koopia: Karin Kroon <[email-masked]>; Katrin Rannik 
<[email-masked]>; [email-masked]; Birgit Parmas 
<[email-masked]>; Laura Remmelgas 
<[email-masked]>; Heidi Koger 
<[email-masked]>; Taimo Aasma 
<[email-masked]>
Teema: Nitraadirirektiivi hindamine, rakendamise kogemuste ning 
tagasisidestamise protsessi EK küsimustikud 1 ja 2

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Hea kolleeg Kliimaministeeriumist, Regionaal- ja 
Põllumajandusministeeriumist, Sotsiaalministeeriumist ning Terviseametist!

Kliimaministeerium koos Regionaal- ja Põllumajandusministeeriumiga pöörduvad 
teie poole palvega osaleda Nitraadidirektiivi (ND) hindamise küsitlustele 
vastamisel.

Euroopa Komisjon (EK) avas 1. detsembril 2023 ND avaliku konsultatsiooni. 
Konsultatsiooni eesmärk on tagada, et nitraadidirektiivi hindamisel võetakse 
nõuetekohaselt arvesse üldsuse huve kõikjal ELis, kogudes selleks 
sidusrühmade ja kodanike seisukohti ning tagasisidet, ideid, teavet ja 
arvamusi, sealhulgas teaduslikke ja tehnilisi uuringuid.

Kliimaministeerium ning Regionaal- ja Põllumajandusministeerium avalikul 
konsultatsioonil tavapärasel kujul ei osale, sest oleme kaasatud Euroopa 
Komisjoni nitraadi tiimi pool algatatud ND rakenduslike kogemuste ja ND 
hindamise tagasisidestamise protsessi.

EK saadab täiendavad küsimustikud liikmesriikide esindajatele. Kokku tuleb 
vastata 6-le küsimustikule, vastamine on jaotatud kolme perioodi. Esimesed 
küsimustikud (1. ja 2.) saadeti liikmesriikide nitraadiekspertrühma 
esindajatele 05.02.2024, kirjaliku tagasiside esitamise tähtajaga 28. 
veebruar. Nitraadikomitee ja nitraadi ekspertrühma kohtumisel 13. märtsil, 
teeb komisjon ülevaate laekunud tagasisidest ja toimub ka täiendav suuline 
diskussioon ekspertide vahel.

Teine osa küsimustikest (3. ja 4.) saadetakse eeldatavasti mais, tagasiside 
tähtajaga mai lõpp. Juuni keskel toimuval nitraadikomitee ja ekspertrühma 
koosolekul tehakse ülevaade laekunud tagasisidest. Kolmas osa küsimustikke 
(5. ja 6.) saadetakse augustis, tagasiside tähtajaga augusti lõpp. Septembri 
keskel toimuval nitraadikomitee ja ekspertrühma koosolekul tehakse ülevaade 
laekunud tagasisidest.

Iga perioodi küsimustiku Eesti vastused/seisukohad koostame koostöös ReM-ga 
(ND üks rakendajatest). Oleme ReMiga täiendavalt kokku leppinud, et Eesti 
vastuste kokkupanemiseks saadame küsimustikud edasi ka sidusrühmadele 
(põllumajanduse veekaitse töörühm, NTA aladele jäävad KOV-d).

Selle kirjaga saadame teile tagasiside saamiseks esimesed küsimustikud 1 ja 
2.

Kiri on adresseeritud:

*	Kliimaministeeriumi veeosakond (Reeda, Annika, Kersti, Margus, Agne, 
Katrina, Jelena)
*	Kliimaministeeriumi merendusosakond (Eda) – vajadusel saada kolleegile 
edasi
*	Kliimaministeeriumi elurikkuse kaitse osakond (Eleri, Triin) – vajadusel 
saada õigele kolleegile edasi
*	Kliimaministeeriumi keskkonnakorralduse ja kiirguse osakond (Marko, 
Pärtel)
*	Kliimaministeeriumi kliimaosakond (Karin Radiko, Silver Sillak, Hedy 
Eeriksoo)
*	Kliimaministeeriumi õhuosakond (Mikk, Romario)
*	Regionaal- ja Põllumajandusministeeriumi osakondade jaotamise eest 
vastustab Mae Alviste
*	Sotsiaalministeerium (Ramon Nahkur)
*	Terviseamet (Aune Annus-Urmet)

NB! Kui sa näed mõne küsimuse taga oma nime või osakonnanime, siis ootame 
nendele küsimustele kindlasti sinu vastust.

Ootame teie vastuseid ja seisukohti hiljemalt 16.veebruariks e-postile 
[email-masked] 
<mailto:[email-masked]>

PS! Teavitan teid, et võimalus on vastata ND avalikule konsultatsioonile 
eraisikuna. Avalikus konsultatsioonis osalemiseks tuleb täita veebipõhine 
küsimustik. Täpsem informatsioon avalikus konsultatsioonis osalemiseks asub 
SIIN 
<https://ec.europa.eu/info/law/better-regulation/have-your-say/initiatives/14051-Veekogude-kaitsmine-pollumajandusest-lahtuva-nitraadireostuse-eest-hindamine/F_et> 
.

NB! Pange tähele, et avaliku konsultatsiooni küsimustik on avatud 8.märtsini 
2024.a.

Kliimaministeeriumi ja Regionaal- ja Põllumajandusministeeriumi nimel

Lugupidamisega